۳۸ میلیون متر مکعب میزان مصرف روزانه گاز در مازندران/ قطع گاز استخرها و ویلاها

۳۸ میلیون متر مکعب میزان مصرف روزانه گاز در مازندران/ قطع گاز استخرها و ویلاها

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اشاره به اینکه مصرف گاز در استان ۳۸ میلیون متر مکعب اعلام شده است، گفت: تمامی پلاژها، رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری در مازندران باید انشعاب‌های گاز شان قطع شود و استخرهای استان تعطیل شوند،مجموعه‌هایی که در مدیریت مصرف گاز همکاری نمی‌کنند ضمن اینکه تا ۱۰ روز انشعاب گاز شان قطع می‌شود پرونده‌شان به مراجع ذی‌صلاح ارسال خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران، سید محمود حسینی‌پور در جلسه کمیته اضطرار انرژی استان با اعلام اینکه به‌ دلیل توده هوای سرد که در کل کشور وارد شده است با مصرف بالای گاز مواجه شدیم، اظهار کرد: مصرف بی‌رویه گاز در مازندران بسیار بالا است که ۳۸ میلیون متر مکعب اعلام شده است.

وی افزود: فرمانداران در شهرستان‌ها بدانند هیچ راهی جز کاهش مصرف گاز ندارند لازم است راهکارهای مناسب برای کاهش مصرف این سوخت ارائه دهند.

استاندار مازندران، یادآور شد: به‌دلیل شرایط شکننده‌ای که استان مازندران در مصرف گاز دارد دستگاه‌های اجرایی در مصرف انرژی به‌ویژه گاز باید صرفه جویی کنند و هر نهادی که مدیریت مصرف را رعایت نکند شرکت گاز موظف است برخورد لازم اعمال کند.

این مسئول با اعلام اینکه تمامی پلاژها، رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری در مازندران باید انشعاب‌های گاز شان قطع شود و استخرهای استان تعطیل شوند، گفت: مجموعه‌هایی که در مدیریت مصرف گاز همکاری نمی‌کنند ضمن اینکه تا ۱۰ روز انشعاب گاز شان قطع می‌شود پرونده‌شان به مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه باشگاه‌های ورزشی و مراکز تجاری بدون استثنا باید گاز مصرفی آنها قطع و تالارهایی که از قبل برنامه مهمی همچون مراسم عروسی رزرو کردند باید به سمت تعدیل مصرف گاز بروند، افزود:سوخت گاز  مراکز عمومی که ضرورتی ندارد باید قطع شود و در حد امکان مراکز تولیدی و نگهداری که مواد فاسد شدنی دارند، مراکز لبنیاتی، طیور و سورتینگ‌ها باید با حداقل مصرف به فعالیت‌هایشان ادامه‌ دهند .

حسینی‌پور اظهار کرد: فرمانداران نسبت به هوشیارسازی و آگاهی بیشتر شهروندان با اطلاع رسانی قوی در رسانه‌ها، به‌ویژه فضای مجازی اقدام کنند. همچنین بخشداران و دهیاران با همکاری شرکت گاز نسبت به قطع گاز ویلاهای خوش‌نشین در روستاها وارد عمل شوند.

اخبار مرتبط

قطعی گاز در برخی مناطق استان مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha